Första jobbveckan 2015...

... Har varit jättebra! Mitt humör har verkligen varit på topp hela veckan och är ju inte precis mindre glad att det är fredag idag. Mitt värdbarn ligger på soffan bredvid mig och sover just nu och jag har just städat och tvättat, så tänkte passa på att blogga lite. Mitt värdbarn hade preschool på måndag och tisdag som vanligt. Så jag handlande, gjorde massa ärenden åt både mig och min värdmamma och var hos Jannica bland annat då. I onsdags så hade vi playdate hos Sofia och barnen lekte jättebra tillsammans, det är sånt som gör au pair livet lite lättare. Igår så lekte vi massa ute då vädret har varit jättebra i veckan. Det har varit 18-20 grader varmt och sol vissa dagar, inte helt fel för att vara i Januari. Min värdmamma sa även att det är jättekallt i stora delar av USA, så det är väl vi som bor i Califronia som är lite bortskämda med värmen! ;) Idag så åkte vi till en lekpark i Walnut Creek som vi inte varit i förut och det undrar jag verkligen varför vi inte varit, för det var verkligen jättebra! Så dit kommer vi åka igen, bara synd att det tar nästan 30 min att åka dit.. men mitt värdbarn älskade att leka där och vi var där i minst två timmar så är väl värt att åka dit ibland. På kvällarna i veckan har jag hängt mest med Jannica och även jobbat nån kväll. Det är väl det som jag har gjort i veckan, var förkyld förra helgen och på måndagen men nu är jag frisk igen och tur det då jag har massa roliga planer i helgen! Det börjar ikväll med utgång i Berkeley med några härliga tjejer och på söndag så blir det äntligen Alcatraz!
 
 
Bilder från Heather Farm Park där vi var idag

Kommentarer:

1 lisa:

Hej Amanda!Jag undrar om man måste ha 200 timmars barnerfarenhet när man skickar in sin ansökan till STS eller om man måste ha det sen när man åker iväg?
Ha en bra dag!

Svar: Hej! Ja man måste ha 200 timmar barnerfarenhet innan man skickar in sin ansökan. Däremot så kan du börja med ansökan innan du har alla timmarna och samla ihop dom medan du fixar ansökan, men allt måste vara helt klart innan man kan skicka in den!Ha en bra dag du med och lycka till!
Amanda

2 sara:

AMANDAAAAAAAA hej! haha, mejlaaaa mig jag ska med åka till san franciscooooooooo o jobba som au pair! Känner ingen så det skulle vara kul att få vänner från sverige. Är 23 år gammal förresten

Kommentera här: