Besök från Sverige

Den 6 maj så kom min kompis Sandra hit för att hälsa på mig från Sverige, så jag åkte på kvällen och hämtade henne på Oakland Airport. Det var verkligen jättekul att se henne igen och precis som med min familj så kändes det inte ens som att vi varit ifrån varandra även fast det gått mer än 8 månader!! Tiden går ju så sjukt fort!! I alla fall, hon kom hit en tisdagskväll och på onsdag och torsdag var hon med mig och mitt värdbarn när jag jobbade. På onsdagen så åkte vi till gymboree och mitt värdbarns preschool och jag visade lite av min vardag till Sandra. På torsdagen så hade vi först en playdate med Sofia och hennes värdbarn och sen åkte vi till Emeryville för att shoppa och äta lunch och sen blev det packning resten av dagen, för kring 5 skulle vi börja vår resa mot LAS VEGAS!! :D Först skulle mina värdföräldrar skjutsa oss till BART som vi skulle ta till flygplatsen, men de var båda tvungna att jobba. Ingen av mina kompisar kunde heller skjutsa oss, så det slutade med att vi fick lämna mitt värdbarn hos grannen och ta en taxi till BART. Men självklart så var taxin sen, även fast vi ringt långt i förväg och han skyllde på punktering, visst.. Jag var verkligen sjukt stressad och trodde verkligen att vi skulle missa flyget, men som tur var hann vi med flyget som till och med var lite sent, så vi hann även äta en snabb middag på flygplatsen innan vi lyfte. Resan tog bara lite mer än en timme och det var så fint när vi flög över Las Vegas kring 11 på kvällen, precis som man tänker att det ska vara med alla lampor som lyser. Las Vegas resan var så grym och jag vill redan tillbaka dit igen! Men mer om det i nästa inlägg!

De första dagarna Sandra var hos mig så fotade hon hur mycket som helst, vilket verkligen var jättekul då jag själv är dålig på att ta vardagsbilder när jag jobbar. Så jag bjuder på några av hennes fina bilder! :)

På väg till gymboree från mig

Preschool

På väg hem från preschool i Montclair

Väskorna packade och klara, väntar bara på taxin nu!

Framme i Las Vegas!

Ännu en bra helg här i USA

På fredagen så sov Jannica hos mig och på lördagen tog vi det bara lugnt på morgonen och åkte sen till Crepevine i Rockridge och åt en god brunch. Sen åkte vi och handlade för kvällen då vi skulle ha en liten fest hos mig eftersom jag var ensam hemma, innan vi skulle gå till studenthusen i Berkeley för att se om det var någon fest där. Efter vi handlat allt så gick vi och gjorde pedikyr här i Montclair och sen åkte vi tillbaka till mig och fixade oss inför kvällen. Kring 7-8 ungefär kom de andra tjejerna, vi var 7 svenska au pairer totalt och vi åt lite middag, satt och pratade och hade jättekul hemma hos mig. Sen kring 10-11 kanske så tog vi en taxi till Berkeley, men tyvärr så var det ingen fest där så efter vi gått omkring där ganska länge så bestämde vi oss för att gå till nattklubb i närheten och stannade där tills dom stängde klockan 2. Då tog jag, Jannica, Sofia, Linda och Carro en taxi hem till mig, där vi alla somnade gott efter en rolig kväll! :)

Nyfixade tånaglar

Jannica och jag

Sofia, Linda, Jannica, jag, Evelina och Caroline

Jag, Elin, Sofia, Evelina och Caroline

Lite fina bilder från kvällen

På söndagen var vi alla väldigt trötta, men vaknade kring halv 10 kanske. Kring 10-11 åkte Sofia, Linda och Caroline hem, så jag och Jannica åkte till Emeryville för shopping och bio. Vi såg filmen Divergent, som vi har tänkt se hur länge som helst och äntligen blev det av och den var verkligen jättebra! Längtar tills andra filmen kommer, men ska nog kanske läsa böckerna först. Efter bion blev det middag på California Pizza Kitchen innan Jannica skjutsade hem mig och jag tog det bara lugnt och såg tv resten av kvällen och sen var det mångad igen! Veckorna går så sjukt fort här, är ju helt galet!

Bio och middag!

Bonfire på Ocean Beach

När alla i Sverige var lediga på Valborgs, så var det jobb som vanligt här i USA. Men på fredagen efter så åkte jag, Jannica, Sofia och Linda till Ocean Beach i SF för att gå på en Bonfire som Young Scandinavian club ordnade. Vi åkte dit kring halv 8 på kvällen och vädret var jättefint här i East Bay, men vid havet i San Francisco var det blåsigt och kallt. Det var synd att det inte var varmt, för vi hade tagit med filtar vi tänkte sitta på, men det blåste alldeles för mycket för det. Så vi stod istället så nära brasan vi kunde för att inte frysa haha. Det var kul även fast det var kallt och vi träffade många au pairer och andra svenskar som vi pratade med. Jag träffade också några svenska tjejer som jag var med på au pair skolan i New York, så det var kul att höra hur de hade det nu. Kvällen blev väl inte precis som vi hade tänkt, men det var kul ändå! Ett väldigt annorlunda valborgsfirande blev det, men bättre än inget alls! :)

Haha majbrasan var inte så stor, men det var stor jämfört med de andra brasorna där ;)