Fler frågor och svar

Hej! Jag vill bli au pair och har några frågor angående antalet timmar man ska ha spenderat med barn innan man åker. Det står på STS hemsida att man ska ha 200 timmars erfarenhet, måste man ha så många timmar eller går det med lite mindre? Hur många timmar fick du ihop? Och på vilka sett fick du ihop dina timmar?
 
SvarHej! Ja man måste ha 200 timmar, men det är väldigt lätt att fixa. Jag kommer inte ihåg exakt hur många timmar jag hade, men hade kring 600-700 timmar kanske. Vet att vissa har flera tusen timmar, så var orolig att jag inte skulle få så många matchningar på grund av det, men fick verkligen hur många matchningar som helst ändå. Tror de flesta värdfamiljerna bryr sig mer om din personlighet och sånt än hur många timmar du tagit hand om barn. Jag fick de flesta timmarna av praktik på dagis och det skulle jag rekomendera dig att göra för jag lärde mig även massa av det. Sen har jag också varit barnvakt. Kom också ihåg att minst 200 timmar av din barnerfarenhet måste vara att du tagit hand om barn som du inte är släkt med. Lycka till!
 
 
Hej! När kommer du att åka hem och hur mycket förlängde du med? :)
 
Svar: Hej! :) Åker hem i slutet av mars och slutar jobbet i slutet av februari.. Vill helt ärligt bara gråta när jag tänker på det... Förlängde med 6 månader och min värdfamilj skulle egentligen inte ha någon ny au pair efter mig, men dom ändrade sig för ungefär en vecka sen..
 
 
Hej Amanda! 
Jag vill också åka till USA och jobba som au pair och har några frågor jag hoppas du kan svara på. Har du haft mycket hemlängtan? Vad är det bästa/sämsta med att jobba som au pair? Gjorde du en au pair video och skulle du isf kunna lägga upp den på bloggen? Vilken är den bästa resan du gjort i USA? Var du bra på engelska innan du åkte till USA? Blev lite många frågor men hoppas du kan svara på dom! :) 

Tack för en jättebra blogg!! :D
 
SvarHej och tack så jättemycket! :) 
 
Har faktiskt nästan inte haft någon hemlängtan alls och verkligen aldrig kännt att jag vill åka hem. Men då har jag en jättebra värdfamilj som jag trivs hos till 100% och helt underbara vänner här, plus att jag älskar området som jag bor i. Så känner att jag inte kunde ha det så mycket bättre och har därför ingen hemlängtan heller. 
 
Oj vilken svår fråga, är så mycket som är bäst, men måste nog säga att det allra bästa är att jag fått träffa så mycket nya människor. Att jag har en helt underbar värdfamilj här i California och de bästa vännerna. Det sämsta är att det ibland kan kännas jobbigt att bo med chefen och att bo på arbetsplatsen och att om man är med värdfamiljen på sin lediga tid så kan det ibland ändå kännas som jobb.. MEN allt det positiva väger upp för det negativa. För det är också skönt att bo på sin arbetsplats så jag kan gå upp 10 min innan jag börjar jobba haha.
 
Haha ja jag gjorde en au pair video, men tyvärr så skulle jag aldrig lägga upp den här.. Sorry men den är verkligen hemsk och personerna som fått se den kan jag räkna på en hand.. Men skulle absolut tipsa dig att göra en video då många familjer bara är intresserade av au pairer som har en video. Min värdmamma har även flera gånger sagt att hon tyckte min video var så bra och att det var en anledning till att dom valde mig! Var jättehemskt att sitta och prata engelska för sig själv och spela in, men är så värt allt arbete när man kommer iväg till USA. Om du vill se några exempel på au pair videor så gå in på aupaircare.com och kolla på dom au pairerna som är i matchningprocessen just nu eller sök på youtube, det gjorde jag! 
 
Kan verkligen inte välja vilken resa som är bäst..  Alla mina resor i USA har varit så grymma! Kan verkligen inte välja mellan LA, Las Vegas, San Diego, Mexico, Yosemite och självklart även San Francisco. Så väljer alla haha, tråkigt svar men är verkligen helt omöjligt att välja. Får du chansen så åk till alla dessa platser. 
 
Tycker att jag var ganska bra på engelska innan jag åkte. Har aldrig haft problem med engelska, så var inte något som jag oroade mig för heller och absolut inget du böhöver oroa dig för. Svenskar är jättebra på engelska jämfört med au pairer från vissa andra länder och jag har träffat au pairer som inte ens förstår om man frågar dom en vanlig fråga..
 
Blev ett väldigt långt svar, men hoppas du blev nöjd med svaren och att du kommer iväg till USA snart! :)
 
 Playa Del Carmen, Mexico - en av alla grymma resor jag gjort!
 

Kommentarer:

1 Josefine:

Hei! How was the process before you got accepted to be an au pair through STS? Which questions and background check did you have to answer? :-)

2 Jenny:

Hej,
Har en fråga angående din matchningsprocess. Hur många familjer pratade du med innan du bestämde dig för att matcha? Älskar din blogg.

Kram

Kommentera här: