Julbakning

Efter julmarknaden i lördags så fick jag mycket mer julstämning och i veckan har det blivit massa julbakning. Igår när jag slutade jobba så åkte jag hem till Jannica och vi gjorde julgodis, kola och chokladtryfflar blev det och dom blev jättegoda. Idag så åkte jag och mitt värdbarn till IKEA för att köpa pepparkaksdeg och när vi kom hem så bakade vi pepparkakor. Pepparkakorna blev goda och han tyckte det var roligt, så blev helt enklet en lyckad eftermiddag. På söndag så ska min värdfamilj ha en julmiddag, så tänkte bjuda på lite julgodis och sånt då.
 
Kom nyss hem från spanska lektionen, kan helt ärligt varit den tråkigaste lektionen någonsin.. Först så pratade våran lärare om helt andra saker som jag och Jannica inte alls var intresserade av och sen när vi började prata spanska så går han igenom sånt jag redan kan, som vi lärde oss på förra spanska klassen fast som jag även kunde innan det.. Så tråkigt... men kvällen avlutades ändå bra med frozen yoghurt i Montclair. Imorgon ska det bli en stor storm här, den största på flera år! Ska regna hela dagen och många skolor kommer vara stängda, så antar att det blir mest lek hemma imorgon. Så nu ska jag sova så jag orkar med jobb hela dagen imorgon!
 
 
Julbakning hos Jannica
 
 Bakar pepparkakor med mitt värdbarn

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Jag har funderat på att bli au pair i USA! Har lite frågor och tänkte att du kanske skulle kunna svara på dom:)

Hur många timmar om dagen tar man hand om familjens barn?

Blir man som en u familjen eller bara en barnflicka?

Pluggar man vid sidan av? Är det ett krav? Isåfall hur mycket kostar utbildningen och vad kan man läsa?

Tacksam för svar:)

Kommentera här: