Sammanfattning av första tiden i USA

Nu har jag varit i USA i nästan 2 månader och tiden har verkligen gått så fort. Jag kan verkligen inte första att det redan är slutet av oktober. Under den här tiden USA har jag hunnit med en hel del saker. Jag har varit i fyra amerikanska delstater (California, Nevada, New York och New Jersey), träffat en massa nya vänner och fått se platser som jag aldrig annars skulle fått sett. Sen så har jag självklart jobbat lite också :) Istället för att skriva en lång uppsats om dessa veckor, så tänker jag sammanfatta allt med lite bilder. Det blir både lite enklare och roligare! :)
 
 
För det första så har jag ju jobbat en hel del och även gjort massa roliga saker med killen. En dag så var vi på ett science center i närheten.
 
 
Vi har också varit på story time på biblioteket några gånger.
 
 
Vi har även varit på Gymboree och lekt där.
 
 
Någon gång i september så gick jag, pappan och killen till en redwood skog i närheten, redwood träden är världens högsta träd och växer nästan bara här i norra Kalifornien. (Redwood är träden på första bilden, fast de här träden var inte jättestora)
 
 
Jag har kört bil nästan varje dag sen jag kom hit, här är vi på en motorväg på väg tillbaka till huset.
 
 
En söndag i slutet på september åkte jag Cholé, Cecilie och Lise (från Frankrike, Danmark och Danmark) till en pool och solade. Det var väldigt varmt och skönt :)
 
 
Jag och Chloé åkte på ett au pair möte på ett café i september. Det var väldigt kul att träffa fler au pairer. Jag åt en god chokladkaka och drack en chai latte.
 
 
Jag, mamman och killen åt middag på Cheesecake Factory i Walnut Creek. Min lemon raspberry cream cheesecake var jättegod! :)
 
 
Jag har även gjort många andra saker och ska skriva några inlägg om vad jag har gjort på helgerna, då det är då jag gör mest saker. Efter de här första månaderna i USA så känner jag verkligen att det var rätt beslut att åka iväg, om jag inte skulle ha gjort det så skulle jag verkligen ha ångrat det. Så nu är snart två månader avklarade, bara tio kvar då! :)
 

Kommentera här: