Besök från Sverige

Den 6 maj så kom min kompis Sandra hit för att hälsa på mig från Sverige, så jag åkte på kvällen och hämtade henne på Oakland Airport. Det var verkligen jättekul att se henne igen och precis som med min familj så kändes det inte ens som att vi varit ifrån varandra även fast det gått mer än 8 månader!! Tiden går ju så sjukt fort!! I alla fall, hon kom hit en tisdagskväll och på onsdag och torsdag var hon med mig och mitt värdbarn när jag jobbade. På onsdagen så åkte vi till gymboree och mitt värdbarns preschool och jag visade lite av min vardag till Sandra. På torsdagen så hade vi först en playdate med Sofia och hennes värdbarn och sen åkte vi till Emeryville för att shoppa och äta lunch och sen blev det packning resten av dagen, för kring 5 skulle vi börja vår resa mot LAS VEGAS!! :D Först skulle mina värdföräldrar skjutsa oss till BART som vi skulle ta till flygplatsen, men de var båda tvungna att jobba. Ingen av mina kompisar kunde heller skjutsa oss, så det slutade med att vi fick lämna mitt värdbarn hos grannen och ta en taxi till BART. Men självklart så var taxin sen, även fast vi ringt långt i förväg och han skyllde på punktering, visst.. Jag var verkligen sjukt stressad och trodde verkligen att vi skulle missa flyget, men som tur var hann vi med flyget som till och med var lite sent, så vi hann även äta en snabb middag på flygplatsen innan vi lyfte. Resan tog bara lite mer än en timme och det var så fint när vi flög över Las Vegas kring 11 på kvällen, precis som man tänker att det ska vara med alla lampor som lyser. Las Vegas resan var så grym och jag vill redan tillbaka dit igen! Men mer om det i nästa inlägg!
 
De första dagarna Sandra var hos mig så fotade hon hur mycket som helst, vilket verkligen var jättekul då jag själv är dålig på att ta vardagsbilder när jag jobbar. Så jag bjuder på några av hennes fina bilder! :)
 
På väg till gymboree från mig
 
Preschool
 
På väg hem från preschool i Montclair
 
Väskorna packade och klara, väntar bara på taxin nu!
 
 Framme i Las Vegas!
 

Kommentera här: