Januari 2014

Första dagen på 2014 började med pannkakor på IHOP med Jannica och sen bio i Emeryville innan vi på kvällen åkte till Walnut Creek på att shoppa lite och äta middag på cheesecake factory. En bra första dag på året helt enkelt!
 
Julgran, Jannica och jag i Walnut Creek
 
 
 
En liten sen julklapp från familjen hemma i Sverige :)
 
 
Januari började väldigt bra, Jannica fyllde år den 3 januari och vi firade det med att gå ut och äta middag i SF med några andra svenska tjejer. Vi åt middag på en restaurang med jättefin utsikt över hela staden och eftersom en av servitörerna var klantig och råkade spilla ett glas champagne på mig och en drink på Mai så fick vi gratis förrätt och dricka, inte helt fel :) En väldigt trevlig kväll som avslutades med cheesecake på cheesecake factory,  innan vi sprang för att hinna med det sista BART tåget kring halv ett på natten. GRATTIS BÄSTA JANNICA!!!
 
Födelsedagsbarnet och jag
 
Jannica, Mai, Patricia, jag och Felicia på restaurangen. Helt otrolig fin utsikt över SF!
 
 
Jag gav bland annat att göra manikyr till Jannica i födelsedagspresent, så jag passade på att fixa mina också samtidigt!
 
Jannica var i Florida i en vecka i mitten av Januari och när hon kom hem så åkte vi in till SF och hade en turist dag vid Pier 39. Vi började dagen med fika på Starbucks ute i solen innan vi gick på en 7D bio. Det var typ som ett spel och man skulle skjuta zombies och det blåste och stolen rörde sig. Det kändes verkligen som att man var med i filmen! Sjukt kul i alla fall även fast jag var typ sämst och kom sist haha!  Efter bion blev det pizza till lunch på Pier 39 och sen gick vi och köpte jättegoda äpplen (som ni ser på bilderna) innan vi gick tillbaka till BART stationen och tog tåget till Emeryville och gick på bio. Helt klart en bra dag i soliga San Francisco!
 
Lite oordning på bilderna, men bättre än ingenting alls!
 
 
 
I slutet av januari så tog jag äntligen mitt California driver license!!! Körkort nummer 2 alltså! :) Jag körde på min uppkörning i kanske 10 minuter och fick köra i ett bostadsområde, i lite trafikljus och vid stoppskyltar. Sen fick jag backa rakt bak och göra en helt vanlig parkering. Superlätt! Men jag klagar inte, för jag klarade ju det!!! :)
 
 
Mitt fina lilla körkort!! :)
 
Dagen efter jag tagit körkortet så kom jag hem till det här. Min familj hade skickat blommor för att jag klarade mitt körkort, blev verkligen jätteglad! Tack!

 
Den sista helgen i januari så åkte jag och Jannica till Six Flags!!! Jag var ju där med några från min au pair grupp i September men det var grymt kul att åka dit igen! Vi var där när dom öppnade klockan 11 och stannade hela dagen. Det var jättebra väder och nästan ingen kö alls, perfekt! Sen åkte vi hem till mig, åt middag och tittade på en film.
 
 Six Flags
 
Jag och mitt lilla värdbarn har varit en hel del på Childrens Fairyland som är ett nöjesfält för barn med lite karusellet och djur och sånt. Vi är medlemar där, så kommer nog åka dit mycket till sommaren då det är öppet varje dag, för han och till och med jag tycker det är jättekul där! :)
På Childrens Fairyland
 
 
Det blev en ganska kort sammanfattning av januari månad och självklart så har det hänt massa annat också, måndag-fredag så jobbar jag som vanligt och på kvällen så är jag vanligtvis med Jannica och äter middag, shoppar, ser tv eller bara sitter och pratar och skrattar åt allt och inget! Januari som vanligtvis brukar vara en av de sämsta månaderna i Sverige, för att det är så kallt har varit riktigt bra här i California och vädret likaså!
 
Jag avslutar det här inlägget med att lägga upp lite bilder på god mat från Cheesecake Factory, ja det är en av mina favoritrestauranger här, och bevis på det underbara vädret som Kalifornien bjuder på i januari! :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: