Min jobbvecka

Det känns som jag alltid skriver att det är fredag, men veckorna går ju så fort och idag så är det fredag igen. Om jag tyckte att förra veckan gick långsamt så har den här veckan gått hur fort som helst! I måndags så var mitt värdbarn sjuk, så var hemma med honom hela dagen. Men i tisdags så var han på preschool som vanligt och jag passade på att gå och klippa mig. Vet inte än om jag blev nöjd eller inte.. blev mycket kortare än jag hade tänkt, så det är ju tur då att håret växer ut snart igen.. På kvällen gick jag ut och åt middag med min värdfamilj innan jag åkte hem till Jannica för att se sista Pretty Little Liars avsnittet innan ett uppehåll fram till jul och det var så spännande och jättebra! I onsdags, igår och idag så har jag och mitt värdbarn hängt med Jannica och hennes yngsta värdbarn, igår så blev det bad i poolen och idag så åkte vi till Fairyland. Efter jobbet igår så åkte vi och en dansk tjej, som är i samma au pair grupp som Jannica, till en restaurang i Berkeley för de hade au pair möte och jag följde med. Det bjöds på gratis pizza och var trevligt sällskap, så hade en jättebra kväll. Idag så åkte vi till en lekpark i Orinda och jag slutade redan halv två, vilket var jätteskönt! Är ledig till måndag då det är Labor day och min värdfamilj kommer vara borta hela helgen. Om några timmar så kommer Jannica, Felicia och Patricia hit och senare ikväll blir det utgång i Berkeley, en bra start på helgen!
 
 
 
Fairyland
 
 Jannica, jag och Felicia
 

Kommentarer:

1 Ellen:

Hej Amanda :) Mysig blogg du har! Kan du ta kontakt med mig via min mail, har lite frågor! [email protected]
Mvh Ellen

Kommentera här: