Frågor&Svar

Hej Amanda! Jag undrar om man måste ha 200 timmars barnerfarenhet när man skickar in sin ansökan till STS eller om man måste ha det sen när man åker iväg? 
Ha en bra dag!
 
SvarHej! Ja man måste ha 200 timmar barnerfarenhet innan man skickar in sin ansökan. Däremot så kan du börja med ansökan innan du har alla timmarna och samla ihop dom medan du fixar ansökan, men allt måste vara helt klart innan man kan skicka in den! Ha en bra dag du med och lycka till!
 
 
Hej! Jag undrar lite varför du valde att åka med STS och hur det är att åka med dem? :D
 
Svar: Hej!! :) När jag bestämde att jag skulle åka som au pair så började jag att jämföra STS, CC och SI och valde ganska snabbt bort CC eftersom jag inte gillar deras matchningprocess då man bara kan matchas med en familj åt gången och så läste jag mycket negativt om dom också.. Vet inte riktigt varför jag valde STS, men jag hade hört talas om dom tidigare och så kändes det som en större organisation än SI. Det enda som skulle kunna vara lite negativt med STS är att man måste betala en ansökningavgift innan man matchas med en familj, men jag såg det mer som en motivation att verkligen åka iväg och så är det ju bara dom som verkligen är seriösa som ansöker. Är verkligen jättenöjd med STS och skulle verkligen rekomendera andra att åka med dom! Fast tror också att SI är jättebra och har ingenting negativt att säga om dom heller. 
 
 
Hej, jättebra blogg du har! Ska själv åka som Au Pair i slutet av juni efter studenten (min ansökan skickas snart till USA) så är jätteinspirerande att läsa om ditt au pair-liv! Självklart hade det ju varit så kul att gå ut i USA, men kommer ju att vara 18/19 under mitt år.. Men har du uppfattat det som att dom är hårda med 21-årsgränsen eller går det att komma in iallafall? Och hur gjorde du med telefon förresten? Behöll du din svenska, bytte abonnemang eller så?
 
SvarHej hej och tack så mycket!! :) 
Ja dom är ganska hårda med 21-årsgränsen.. Jag var 20 när jag åkte hit och gick inte ut alls då, bara på frat party och sånt. Men sen så är dom ju mer hårda på vissa ställen än på andra.. Det finns också 18+ klubbar, så du kan gå ut även om du är under 21. Sen vet jag många au pairer som skaffar fejk ID, men finns ju självklart massa risker med det förstås och är inte ens säkert att du kommer in med dom och det är inte något som jag själv skulle göra.. Men är många au pairer som är kring 19 år, så du kommer inte vara ensam under 21. Jag fick en mobil av min värdfamilj som jag använder, så har alltså ett amerikanskt abonnemang. Använder inte ens min svenska mobil här. Lycka till med din au pair ansökan!!
 
Frat party är ett måste om man bor nära ett college i USA! Är så sjukt kul och funkar även om man är under 21 och är ju också sååå amerikanskt!!

Kommentarer:

1 Isabell:

Hej! Jag vill bli au pair och har några frågor angående antalet timmar man ska ha spenderat med barn innan man åker. Det står på STS hemsida att man ska ha 200 timmars erfarenhet, måste man ha så många timmar eller går det med lite mindre? Hur många timmar fick du ihop? Och på vilka sett fick du ihop dina timmar?

2 Amanda:

Hej Amanda!
Jag vill också åka till USA och jobba som au pair och har några frågor jag hoppas du kan svara på. Har du haft mycket hemlängtan? Vad är det bästa/sämsta med att jobba som au pair? Gjorde du en au pair video och skulle du isf kunna lägga upp den på bloggen? Vilken är den bästa resan du gjort i USA? Var du bra på engelska innan du åkte till USA? Blev lite många frågor men hoppas du kan svara på dom! :)

Tack för en jättebra blogg!! :D

Kommentera här: