Frågor

Förlåt för att jag varit så dålig på att svara på frågor den senste tiden.. Men här kommer iallafall svar på 2 frågor, är det någon som har fler frågor så fråga på!
 
Hej, 
Har en fråga angående din matchningsprocess. Hur många familjer pratade du med innan du bestämde dig för att matcha? Älskar din blogg. 
Kram
 
Svar: Pratade med väldigt många familjer innan jag matchade.. 10 tror jag att det var. Det var några familjer som jag hade kunnat tänka mig att matcha med, men dom valde nån annan.. Hade ganska höga krav när jag pratade med värdfamiljer men tänkte flera gånger att olika familjer var okej och att jag kanske bara skulle ha matchats för att komma iväg, men är just nu glad att jag väntade på min värdfamilj. Tycker verkligen inte att man ska stressa. Min matchningsprocess tog nästan två månader, vilket kändes som en evighet när man bara vill åka iväg till USA. Matchingsprocessen är verkligen så jobbig, varje gång jag fick ett mejl så var jag tvungen att kolla om det var en värdfamilj och det var väldigt jobbigt att tacka nej till familjer.. När jag matchades med min värdfamilj så hade jag tre familjer som alla ville ha mig som au pair! Så det var ett jättejobbigt beslut, men är helt säker på att jag valde rätt! Åh tack så mycket vad glad jag blir! Kram
 
 
Hej! Jag är såå inne på att åka iväg som au pair till sommaren, och just nu lutar mitt val av organisation till sts, men jag skulle väldigt gärna vad du tycker om sts som organisation? Har det funkat bra för dig att resa med de? :)
 
SvarHej! Jag är verkligen jättenöjd över att jag åkte med STS. Dom är jättebra på att svara på alla frågor både när man ringer och meljar och hjälper en med hela ansöknignprocessen. För mig har det funkat hur bra som helst både med STS och den amerikanska organisationen Aupair Care och jag skulle verkligen rekomendera dig att åka med dom. Har inte alls något negativt att säga om STS. 
 
 Alla mina matchningar som jag fick (förutom min värdfamilj)

Kommentarer:

1 Anna:

Hej Amanda!
Hur känns det att vara hemma igen?
Älskar din blogg! :)

2 Anonym:

Kommer du fortsätta blogga i Sverige?

Kommentera här: