Thanksgiving

Thanksgiving var något som jag verkligen längtat till och jag och min värdfamilj åkte till en stad som heter Bend som ligger i Oregon, för att fira med min värdmammas bror och hans fru. Vi åkte på tisdag eftermiddag och hade en 8 timmars bilresa framför oss... Det kändes väl inte allt för kul, men det gick bra ändå. Vi åkte ungefär halvvägs första dagen och stannade och sov i en stad som heter Klamath Falls, hos en kompis till min värdmamma som var där för att fira thanksgiving.
 
 
 
Min värdmammas kompis föräldrar bodde på landet i Oregon och hade både kor och hästar som vi gick och tittade på innan vi åkte vidare på onsdagen.
 
 
Resan mot Bend fortsatte...
 
...men innan vi var framme så stannade vi i en national park som låg högt upp på ett berg, så där fanns det lite snö. National parken hette Crater Lake och det var verkligen jättefint där!
 
 
 
 
 
 

Ca 2 timmar senare så var vi äntligen framme! Och vi åkte direkt och köpte allt som vi behövde till den stora thanksgiving middagen vi skulle ha dagen efter. Thanksgiving var verkligen som alla säger, man lagar mat hela dagen och sen äter man. Maten var ganska god i alla fall
 
 
 
På fredagen så åkte vi upp i bergen igen för att se lite mer snö, bergen på bilden var visst några av de högsta i hela USA
 
 
 
Lördagen var våran sista dag i Bend, så då åkte vi och shoppade och gick omkring i staden innan vi åkte hem kring klockan 4 
 

Vi körde bil hela kvällen och kom fram kring 1 på natten. Det var verkligen jättekul att få uppleva en amerikansk thanksgiving och att få åka till Oregon, eftersom det är ett ställe jag aldrig själv skulle åkt till utan min värdfamilj. Men det var väldigt skönt att komma tillbaka till California och värmen igen :) 

Kommentera här: