Mexico

En vecka efter vi kom hem från Oregon, så åkte jag med min värdfamilj till Mexico! Vi åkte från San Francisco till Atlanta och bytte flyg till Cancun och efter en timmes bilresa så var vi framme i Playa del Carmen där vi skulle bo i en vecka.
 
Första dagen så tog vi et bara lugnt och låg på stranden och solade, vilket verkligen var hur skönt som helst, det var ca 30 grader och soligt!
 
 
 
Dag 2 så åkte vi först till en jättefin strand som låg i ett ställe som hette Akumal och vädret var även jättebra denna dag.
 

Efter några timmar på stranden så åkte vi vidare till några grottor som vi skulle snorkla i. Grottorna kallades Cenote och det var riktigt coolt. Massa små fiskar i vattnet och fladdermöss i taket. Vattnet var också jätteklart så man såg jättebra. Tyvärr så har jag inga bilder från det, så jag snodde lite bilder från google på exakt den grottan som vi simmade i. Den hette Dos Ojos och är en av de mest kända i Mexico.
 

När vi snorklat klart så fortsatte vi till en liten mysig stad som hette Tulum där vi skulle se på några Mayaruiner och sen åt vi middag där innan vi åkte tillbaka till hotellet.
 
 
Nästa dag var vi bara på stranden i Playa del Carmen och dagen efter så åkte vi tillbaka till Tulum för att åka ut med en båt och se bland annat krokodiler.
 
Här är det en ca 3-4 meter lång krokodil, som man tyvärr inte ser så bra på bilden
 
 
De två sista dagarna tog vi det mest lugnt och solade på stranden och shoppade. Det var i alla fall en jätterolig semester och det var så snällt av min värdfamilj att ta med mig till Mexico :) Här kommer lite övriga bilder från resan!
 
Poolen på taket
 
Julgran! Det kändes ju verkligen inte som att det var 2 veckor innan jul när det var 30 grader varmt ute!
Hotellet
 
 
Den privata poolen som vi hade
 

Kommentera här: