Earthquake!

Åkte som sagt hem till mig på lördag kväll och vaknade kring 3.20 på morgonen av att min säng och hela huset skakade! Förstod först inte riktigt vad som hände, men strax efter så öppnade min värdmamma min dörr och sa att det just varit en jordbävning och frågade om jag var okej. Trodde först inte att det var någon stor eller så, men det var ju den största här på 25 år så den var ju inte så liten. Själva jordbävningen var i Napa som ligger mindre än en timme från mig och där blev lite hus förstörda, men här vars jag bor blev det inte någon skada alls vad jag vet. Kändes lite läskigt först när man vaknade av att hela huset skakade, men ändå väldigt häftigt att ha varit med om en jordbävning!
 
 
 Ett hus i Downtown Napa som blev förstört av jordbävningen
 
Jobbade i alla fall till 2 ungefär och åkte lite senare hem till Jannica. Vi åkte vidare till Target och köpte allt vi behövde till middagen vi skulle laga. Vi grillade kött och majskolvar och det var verkligen jättegott! Så synd att man inte äter sån mat oftare här.. Vi bakade också en citronkaka, eller vi bakade väl inte riktigt den. Vi köpte en kakmix som man blandar med ägg och vatten bara, men god var den i alla fall. Sen åt vi middag framför MTV Music Video Awards, vill verkligen gå på någon sån i LA någon gång. Verkar jättekul och alla kändisarna är ju där också, så får väl se om det blir någon gång! Åkte hem kring halv 11 på kvällen, för på måndagen så blev det jobb hela dagen från 8-6.30 eftersom mitt värdbarn hade feber och inte skulle på preschool då.
 
Grillat till middag!
 
 

Kommentarer:

1 Jennie:

Såå gott det ser ut :D

Kommentera här: