En dag i Santa Monica

Lördagen, som var vår sista heldag i LA spenderades i Santa Monica. Vi tog bilen dit på morgonen och började med att gå till Santa Monica Pier där vi åt lunch, solade och bara gick omkring och njöt av det underbara vädret. Jag och Hanna åkte även en bergochdalbana där. Det var i alla fall väldigt mysigt där, fast supermycket folk och väldigt turistigt förstås.
 
 
 
 
När vi gått omkring på piren ett tag så gick vi till Third Street Promenade för att shoppa. Vi började med att äta frozen yoghurt, den första sen min familj kom till USA faktisk och sen gick vi omkring i alla butikerna där. När vi shoppat klart så gick vi till Santa Monica Beach och fotade lite innan vi gick tillbaka till piren för att äta middag. Sammanfattningsvis så var det en jättebra lördag i Santa Monica! Bara lite tråkigt att vi skulle åka tillbaka dagen efter, men vi hade en jättebra semester i alla fall och vädret i LA var helt perfekt! :)
 
 
 
 
 
På söndagen åkte vi hem från Los Angeles. Vi gick först till Starbucks för frukost och gick på Walk of Fame en sista gång och det var hur varmt som helst ute! Kring 12-tiden så började vi resan mot San Francisco igen och det tog ca 6 timmar. Vi åkte direkt till min familjs hotell och checkade in och sen åkte vi hem till mig så jag kunde lämna min väska innan vi åkte och åt en sen middag. Jag hade verkligen en jättebra semester med min familj, men det var ändå skönt att komma tillbaka till vardagen igen.

Kommentera här: