New York 26-29 augusti

Nu har jag varit i USA i 4 veckor och tänkte börja med att sammanfatta dagarna i New York. Mitt äventyr började den 25 augusti då jag på kvällen åkte till Stockholm och sov på ett hotell på Arlanda. Jag träffade fyra andra svenska tjejer som skulle åka samtidigt till USA, så satt och pratade med dem på kvällen och vi checkade in tillsammans dagen efter. Klockan 9:05 gick planet från Arlanda mot Newark, New Jersey där vi hade en kurs i 3 dagar.
 
 

26 augusti:

Som sagt planet mot USA gick på morgonen och vi kom fram kring 12 New York tid och fick vänta i en säkerhetskontroll ca 2 timmar. Efter lite mer väntande så kom vi äntligen till vårt hotell Sheraton Meadowlands i New Jersey kring klockan fyra och jag och några andra svenska au pairer åkte och åt middag. När jag kom tillbaka till hotellet hade mina rumskompisar kommit, de var från Mexiko och från Serbien och ska också bo utanför San Francisco.

 Den lilla bussen som vi åkte med från flygplatsen till hotellet
 
Några av de svenska tjejerna som jag åt middag med
 
 

27 augusti:

Den första dagen av au pair Academy började klockan åtta och de pratade bland annat om barns utveckling och den amerikanska kulturen och högtider. Sen när vi slutade kring fyra så åkte vi till New York City! :) Vi fick en guidad tur i New York och såg bland annat Frihetsgudinnan, Empire State Building, olika platser från filmer och serier och det bästa av allt Times Square! Det var så häftigt att gå omkring där och det var så ljust, även fast det var mörkt ute. Tyvärr så fick vi inte så lång tid i New York, så jag måste verkligen tillbaka dit någon gång!

 

 
En dålig bild på New York från bussen
 
 
Frihetsgudinnan
 
En massa au pairer framför frihetsgudinnan.
 
NEW YORK!!!
 
Times Square!
 

28 augusti:

Denna dag började vi klockan 8 igen och vi hade bland annat en HLR kurs i 3 timmar.

 
Efter lunchen blev vi indelade i grupper efter åldern på barnen som vi skulle ta hand om och när vi slutade kring 5 så åkte vi till… NEW YORK igen! :) De flesta svenska tjejerna ville åka till New York igen och självklart så ville jag också det. Vi började med att gå till Central Park.
 
Central Park ligger verkligen mitt i New York.
Vi gick omkring i Central Park i nästan en timme, men ändå så hann vi inte se så mycket av parken.
 
Efter vi gått klart i Central Park så åkte vi tunnelbana från Fifth Avenue till Empire State Building.
 
Empire State Building
 
Kvällen avslutades med ännu ett besök på Times Square och med en sen middag innan bussen hämtade upp oss och vi åkte tillbaka till hotellet.
 

29 augusti:

Sista dagen i New Jersey och första dagen i California! :) Började som vanligt klockan åtta och hade lektioner till 11 då det var lunch och sen åkte vi direkt till flygplatsen.

Klar med Au pair Academy!
 
Jag och mina rumskompisar på hotellet.
 
Lunch på flygplatsen.
 
På väg till San Francisco! :)
Blommor som jag fick av min värdfamilj.

Vi landade i San Francisco kring klockan 6 och jag fick äntligen träffa min värdfamilj för första gången. Det var verkligen jättekul att träffa dem och de var så snälla :) Jag är verkligen helt säker på att det här kommer bli ett grymt bra år!!! :)

Kommentera här: