Tiden går fort när man har roligt!

Nu har jag snart bott i USA i 4 månader och tiden har gått så fort och jag kan verkligen inte förstå att jag snart varit här en tredjedel av mitt år, det är ju helt sjukt! Men man brukar ju säga att tiden går fort när man har roligt, och det är precis vad jag har haft! :)
 
Uppdateringen här har ju inte precis varit på topp, men det ska det nu ändras på! Mycket har hänt sedan jag skrev sist. Det har varit Halloween, Thanksgiving och så har jag just kommit hem från Mexico där jag var på semester med min värdfamilj. Det är också mindre än en vecka kvar till jul! Så nu kommer en lång sammanfattning av allt som jag har hittat på under den senaste tiden i San Francisco. Varsågod!
 

 
Det senaste jag skrev om var i slutet på Oktober, så jag fortsätter väl där då. Här kommer lite blider från sista veckan i Oktober.
 
Jag och Jannica åkte till IKEA och åt köttbullar. Ett måste när man är svensk och bara bor typ 15 min därifrån :) Det har också blivit några till besök på IKEA sen dess, haha :)
 
 
På jobbet har jag hängt en hel den på Gymboree och lekt med min lilla kille
 
 
En fin solnedgång över San Francisco, det var verkligen tusen gånger finare i verkligheten.
 
 
En dag så åkte jag och killen till Oakland Zoo och gick omkring och tittade på djuren. Det var väldigt kul, ibland är livet som au pair ganska bra :)
 
 
Eftersom det var just innan Halloween så var det halloween dekorationer överallt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Den 31 oktober så var det Halloween! Det var en av alla amerikanska högtider som jag verkligen sett fram emot att fira eftersom det ska vara så mycket större här i USA. Och inte blev jag besviken heller. Jag gick med min värdfamilj på en gata där det var hur många barn som helst som gick trick or treat och alla husen var dekorerade och även många vuxna var utklädda. Till och med affärer och restaurangerna var dekorerade och dom gav godis till alla barnen. Tyvärr så var det svårt att ta bra bilder eftersom det var mörkt, men min amerikanska Halloween var helt grym i alla fall!
 
Restaurangen vi åt middag på
 
 
Pumpor utanför ett av husen

Kommentarer:

1 Din Favoritsyster och Pussel:

Äntligen har du börjat blogga lite mer :P, men de inläggen du gör är i alla fall fina!

Kommentera här: