November

Jag kan verkligen inte förstå att det redan är slutet på december? Det var ju nyss oktober, alltså vad hände med november då? Hur som helst, här kommer en liten sammanfattning av november. Ett inlägg om Thanksgiving kommer inom kort!
 
I början på november så gick jag på en amerikansk football match med Jannica och Patricia. Det var kul när vi tillslut förstod reglerna, men matchen var jättelång, tog 4 timmar! Men det var i alla fall tur att det var soligt och ganska varmt :) Det var kul att se en match eftersom det är något väldigt amerikanskt, fast tyvärr så förlorade Cal Bears, laget som vi hejade på. Men stämningen var på topp och vi hade kul ändå! 
 
 
 
Det var väldigt mycket folk på matchen
 
Fast det var inte helt fullt, så vi bytte till platser i solen när det blev kallt
 
 
 
 
Jannica och jag
 
På kvällen samma dag så åkte jag och Jannica upp i bergen i Berkeley och satt i bilen och åt middag och kollade på den fina utsikten. En helt otrolig utsikt som tyvärr är helt omöjlig att få på bild.
 
 
Har också hunnit varit på Cheesecake Factory för tredje gången på tre månader, denna gång med Jannica. Den här gången provade jag en peanut butter cheesecake, som självklart var god som alla andra som jag smakat där.
 
 
Jag och Jannica har också ätit på IHOP, en restaurang med pannkakor
 
 
Jag och Jannica gick en kväll på en restaurang som skulle ha jättegoda glassar, vilket de också hade. Det var jättelång kö, så vi åt inte där utan köpte bara med oss en glass, vi får äta där en annan gång :)
 
Lite fler bilder på mat :)
 
 
 Jag har även varit i Santa Cruz igen, denna gången var det dimmigt men det var fint ändå
 
Har varit på ett Childrens museum i Berkeley med min lilla kille
 
Och även gått på många höstpromenader med honom
 
 
 Har gjort teorin till mitt California körkort och klarade det på första försöket! :D Det var verkligen jättelätt :) Jag har inte gjort uppkörningen än, för det var väldigt lång väntetid...
 
 
 
Sen så har jag också åkt Cable Car, jag och Jannica åkte in till SF och tog en Cable Car till Pier 39. Det är ju bara nåt som man måste göra när man bor i San Francisco
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick vi omkring vid pirerna och såg Golden Gate Bron 
 
Och Fishermans Wharf 
 
När vi skulle gå tillbaka för att ta tåget hem så var det en julgranständning, så vi stannade en stund och kollade på det
 
Men när det blev allt för kallt så bestämde vi oss för att gå tillbaka, fast det var jättekallt så vi tog en cykeltaxi till BART stationen haha :)
Fina juldekorerade hus som vi såg från cykeltaxin, därav den dåliga kvalitén på bilden
 
 
Det här var en liten sammanfattning av november jag har också förstås gjort andra saker som att jobba, shoppa och varit med Jannica men orkar verkligen inte skriva om allt :)
 

Kommentera här: